Rebecca Holder

PÅ MIN HANDLELISTE

  • Publisert: 04.05.2016, 20:38
  • Kategori: MAT, KOSTHOLD OG TRENING
  • SONY DSC

    Da var det på tide å dele hva som befinner seg på min handleliste igjen. Jeg vet det er mange som er nysgjerrige i forhold til dietten, og jeg elsker selv å lese slike innlegg - så da kunne jeg jo like gjerne dele hva JEG handler inn. Denne uken jobber jeg jo natt, noe som vil si at frokosten ofte utgår - utenom en smoothie når jeg ramler inn døra her klokken 07:30. 

    SONY DSC

    Jeg er som dere allerede har sett opptatt av SUNN mat. Jeg går for tiden på en diett dere finner på bloggen til Marta Alise - og gud, så mye god mat. I tillegg skeier jeg ut på lørdager, ettersom vi gjerne liker å ha litt god middag her hjemme. Det som ALLTID er på handlelisten er ting som egg, yoghurt, bær, kylling, frukt og litt diverse til en god wokmiddag! Ellers er det ofte jeg finner noen nye typer grønnsaker eller frukter jeg bare må prøve. Denne gangen ble det granateple som var the new shit - og jeg kan meddele at det IKKE smakte helt som jeg hadde håpet på. 

    SONY DSC

    SONY DSC

    MINE TIPS FOR Å HOLDE ET SUNT KOSTHOLD

    - Spis til du er mett, men ikke overspis. Det viktige her er at når tallerkenen er ryddet bort, skal magen være mett! Jeg har gått på et par smeller her, og hver eneste gang ender jeg opp med å småspise konstant frem til neste måltid. Ingen god deal når man er på diett!

    - Ha alternativer. Hvis kjøleskapet er tomt, er det fort gjort å velge den raske løsningen - og da tenker jeg selvfølgelig på pizza og slike ting. Jeg har alltid masse grønt i kjøleskapet, og er jeg småsulten - ja, da tar jeg meg en yoghurt med masse bær på toppen. Det er jo så godt!

    - Motiver hverandre. Går du alene på diett, få med deg en annen. Er dere allerede to - motiver hverandre. Jeg har en venninne som går på samme diett som meg, så her brukes snapchat grådig mye. Jeg sender bilder av maten min, og får det samme tilbake. I tillegg har jeg også en samboer som påpeker det hver eneste gang jeg fyser på noe usunt. DET hjelper altså .. 

    - Drikk masse vann. Jeg er ekstremt god på dette når jeg er på jobb, men dessverre ikke fullt like god hjemme. Fyll opp et par flasker du kan ha stående i kjøleskapet, og lag klart MASSE isbiter. Iskaldt vann smaker jo tross alt bedre enn lunkent. 

    - Ikke hopp over måltid. Det kan nemlig bli en vond fiende å ha! Skipper du frokosten, vil suget etter noe helt annet enn sunne matvarer komme fortere enn du aner. Skipper du lunsjen, vil du kanskje spise altfor mye til middag igjen. Og slik fortsetter det .. Skaff deg en god rutine på når de ulike måltidene skal inntas - and keep it that way!

    SONY DSC

  • Publisert: 04.05.2016, 20:38
  • Kategori: MAT, KOSTHOLD OG TRENING
  • 11 kommentarer
  • 11 kommentarer

    Ane

    04.05.2016 kl.20:54

    Takk for tips! Veldig fint innlegg! :)

    Hannehm

    04.05.2016 kl.22:13

    wow, så mye godt :D

    Henriette Celin

    04.05.2016 kl.22:16

    Ah, så mye godt! gleder meg til jeg flytter ut og kan velge maten jeg skal ha i kjøleskapet selv. Blir så mye enklere å bare spise sunt da ^^

    Fine tips (:

    Nikita <3

    04.05.2016 kl.22:38

    Namm så mye godt :D

    kariannenesse

    04.05.2016 kl.22:48

    Åh, her var det ekstremt mye digg! :D

    Tlne

    05.05.2016 kl.08:24

    Wow virkelig sunn handel <3

    tepausen.blogg.no

    05.05.2016 kl.08:29

    Du er en av de som jeg beunderer ved at de jobber natt. Så flott! Dere er utrolig viktige for å holde hjulene i gang i samfunnet <3

    Ha en flott dag

    siljetsolstad

    05.05.2016 kl.09:32

    takk for tipset :D

    smia

    05.05.2016 kl.11:28

    Så herlige bilder og tips! Kjenner jeg blir motivert :D
    Takk for gode kostholdstips! Lever på frukt, bær, youghurt og smoothie for tiden, såå godt :-)

    Rita Westnes

    05.05.2016 kl.15:40

    Så spennende! :D Og takk for gode tips, driver selv å prøver å bli sunn :-)

    Skriv en ny kommentar

    hits