Rebecca Holder

SLIK FUNGERER DIETTEN

  • Publisert: 27.04.2016, 11:56
  • Kategori: MAT, KOSTHOLD OG TRENING
  • SONY DSC

    GOD FORMIDDAG!

    Tenkte jeg skulle dele litt mer med dere hvordan dietten jeg går på fungerer. Jeg følger den overhodet ikke slavisk, og unner meg andre ting når jeg føler kroppen trenger det. For min del går det mye i frukt, grønnsaker, egg og kylling. Det er matvarer jeg både liker, og blir mett av. I tillegg ville jeg aldri gått på en diett hvor jeg gikk rundt sulten og ikke fungerte optimalt. Jeg er altfor glad i mat til det - og bruker mye tid på å spise, haha. 

    SONY DSC

    FRUKT SOM KAN SPISES: 

    epler, alle type bær, grapefrukt, appelsiner, fersken, pærer, plommer, røde druer

    Dette er frukter med lite kalorier, mye vann og gir god metthetsfølelse. Frukten skal helst ikke spises etter 14:00, men jeg spiser det akkurat når det passer meg. Jeg er også utrolig glad i kiwi, og spiser det hver eneste dag. Det er nok viktig å finne en balanse som passer akkurat deg. Ikke press deg til å spise ting du ikke liker, og spis det du liker. Hvis ikke faller du fort av - noe jeg har gjort mange mange ganger tidligere! 


    SONY DSC

    PROBIOTISKE MATVARER

    kefir, yoghurt dobbel 0%, gresk yoghurt, cottage cheese, kesam 

    Dere som leser bloggen min fast har kanskje lagt merke til at jeg spiser mye yoghurt med bær. Blåbær er min favoritt, og toppet med bær blir den bare enda bedre. Her er også muligheten for å lage seg en god dessert midt i uken der - kesam og bær! 

    GRØNNSAKER

    Artisjokk, asparges, brokkoli, gulrøtter, blomkål, hodekål, rosenkål, paprika, selleri, agurk, hvitløk, grønne bønner, alle typer salat, sopp, spinat, løk, tomater, okra, persille, vårløk, purreløk, aubergine, rødbeter, kålrot, alt av grønne blader 

    Det fine her, er at det bare er så spise. Er du sulten? Lag deg en salat fra listen over. Har du spist opp alle måltidene dine en dag? Lag en salat. Jeg spiser også Avokado - og syntes det er helt greit! I tillegg hender det jeg har fetaost hvis jeg lager en kyllingsalat, men det er ikke det som utgjør den største forskjellen. Det er jo så godt, naaam. 


    SONY DSC

    PROTEINER

    kyllingbryst, kalkun, egg, laks, tunfisk, flyndre, malle, tilapia 

    Spis mye proteiner. Dette er "hovedingrediensen" i mine måltider, og til middag er kylling favoritten. Du kan helt sikkert spise kyllingkjøttdeig også, hvis budsjettet ikke tillater så mye kylling. Jeg er dårlig på å få i meg fisk, men skal skjerpe meg på det området. Det er jo SÅ godt hvis det er riktig tilbredt. Man skal også bytte på å spise kun eggehviter og hele egget - men jeg er altfor glad i plomma, og spiser altfor mye hele egg. Sikkert litt dumt, jeg vet faktisk ikke. Men det er jo sååå godt, mums


    SONY DSC

    ANDRE REGLER: 

    Drikk minst 2 liter vann hver dag

    Spist sakte. Bli mett, men ikke stappmett. Du skal heller ikke gå rundt sulten 

    Tren 17 minutter hver dag. Her kan det også holde med en gåtur i raskt tempo - min favoritt.

    Drikk 3 kopper med grønn te hver dag

    Unngå alkohol og sukker - jeg unner meg likevel noe godt på Lørdager

    Ikke press deg selv for hardt. Gjør det i ditt tempo, men hold deg sånn nogenlunde innenfor. 

    SONY DSC

    Alle bildene i dette innlegget er fra dagens frokost. Jeg nyter virkelig de dagene jeg har tid til å kose meg lenge under dyna, men på dager hvor det ikke går: lag frokosten dagen i forveien. Kok opp 2 egg, og legg dem i kjøleskapet. Kutt opp frukten, og sett koppen til teen klar. Alle slike snarveier er gull verdt når man har dårlig tid. Jeg kommer ikke til å skrive så veldig mye mer enn dette om dietten, rett og slett fordi dere kan finne alt dere trenger å vite HER. Alt som står skrevet i dette innlegget er hentet derfra - og jeg henter også nye oppskrifter til meg selv derfra. 

    I dag blir det ovnsstekte rotgrønnsaker til middag, og hvis du ønsker å se hva JEG bruker når jeg lager dette, kan du trykke deg inn HER. Superenkelt, supersunt og latterlig godt! Anbefales virkelig :-)

    Ellers ønsker jeg dere alle en super Onsdag. Nå er vi halvveis i uken allerede, og om 3 arbeidsdager er det HELG !! 

  • Publisert: 27.04.2016, 11:56
  • Kategori: MAT, KOSTHOLD OG TRENING
  • 19 kommentarer
  • 19 kommentarer

    liveterherlig93

    27.04.2016 kl.12:01

    nam :)

    Silje Romundset Karlsvik

    27.04.2016 kl.12:06

    Fint innlegg! :D God diett du følger!

    Jeg følger noe nokså likt, men har enda rom for å skjerpe inn en del, dette er god motivasjon og inspirasjon til å gjøre akkurat det :) Så flott et innlegg.

    REBECCA HOLDER

    27.04.2016 kl.12:11

    Silje Romundset Karlsvik: Tusen takk for så hyggelig kommentar. Jeg også kan skjerpe inn på mange områder - men likevel så vil jeg ikke bli fanget i en diett hvor jeg ikke unner meg gode ting. Viktig å spise litt andre godsaker innimellom også, hihi

    Silje Romundset Karlsvik

    27.04.2016 kl.12:14

    Du er en stor inspirasjon :) Vit det!

    Sant som du sier, jeg og synes det er viktig det å unne seg noe. Men igjen er det flott da og like bær og frukt, og mene det er å unne seg noe og til tider. Hihi :D

    REBECCA HOLDER

    27.04.2016 kl.12:19

    Silje Romundset Karlsvik: åå, tusen takk <3 Frukt og bær er helt nydelig, men man blir jo lei av det også etterhvert. Men da er det fint at vi har en lørdag hvor man kan unne seg noe litt usunt :-D

    Søtmonsen :))

    27.04.2016 kl.12:18

    Supert ^^ Mye smarte tips :)

    REBECCA HOLDER

    27.04.2016 kl.12:28

    Søtmonsen ): Så hyggelig at du likte det :)

    Silje Romundset Karlsvik

    27.04.2016 kl.12:21

    Bare hyggelig du <3

    Enig enig, helgene er til for å nytes og kunne unne seg noe ekstra!

    REBECCA HOLDER

    27.04.2016 kl.12:29

    Silje Romundset Karlsvik: Ja, ikke sant. Man kan jo ikke BARE spise sunt, hahah

    Ida Martine

    27.04.2016 kl.12:29

    Det så skikkelig godt ut! Jeg prøver også å holde meg sunn i ukedagene, men det er også viktig å kose seg på lørdager, som du sier :-)

    REBECCA HOLDER

    27.04.2016 kl.12:30

    Ida Martine: Veldig greit å legge inn gode rutiner på det! Sunn mat gir jo også så mye mer energi :-)

    Anne Grethe

    27.04.2016 kl.12:42

    Ikke farlig å være på diett når man kan spise så mye godt :))

    REBECCA HOLDER

    27.04.2016 kl.12:43

    Anne Grethe/FotoSeljordslia: Nei, ikke sant. Nam nam :D

    Silje Moen

    27.04.2016 kl.13:01

    Det hørtes jo ikke så ille ut!:)

    REBECCA HOLDER

    27.04.2016 kl.13:08

    Silje Moen: Er veldig enkelt og godt, hihi

    fotogleden

    27.04.2016 kl.13:13

    nam nam :) Takk for tips :)

    kariannenesse

    27.04.2016 kl.14:02

    så mye digg frukt! :D

    Waoa

    27.04.2016 kl.14:17

    Kanskje jeg skal prøve denne dietten også! Og virkelig slutte med søtsaker hverdag og bli litt mer bevist. Og dessuten så ser dette ut som en diett jeg klarer å holde i og med at jeg slipper å gå sulten :) Nemlig altfor glad i mat selv :P

    Irene

    27.04.2016 kl.18:35

    Jeg elsker frukt :)

    Det er bare så utrolig godt :D

    Skriv en ny kommentar

    hits