Rebecca Holder

LIVET PÅ DIETT

  • Publisert: 05.04.2016, 13:57
  • Kategori: MAT, KOSTHOLD OG TRENING
  • SONY DSC

    HEI!

    I dag er min andre dag på diett, og jeg stortrives med å spise sunt! Dere som har lest bloggen min en stund vet at jeg aldri trener, men i dag har jeg jaggu dratt kadaveret ut for en aldri så liten joggetur - og det var helt nydelig. Tenkte jeg skulle ta dere med på veien mot den sommerkroppen jeg aldri hadde tenkt til å bry meg om, og håper det i hvert fall blir litt interessant. Jeg følger dietten som dere finner på bloggen til Marta Alise, men med noen unntak her og der.

    Over ser dere gårsdagens handleliste, som stort sett består av grønt. Dette er IKKE for hele uka, men mye "basic" som skal spises hver dag. Man skal for eksempel drikke 3 kopper grønn te hver dag, og heldigvis for meg er det noe jeg er veldig glad i. Og jeg tror jaggu dobbelthaken min blir glad for mer grønt, og mindre pizza, pizza og pizza. Jeg skal ikke skrive for mye om hva man kan spise, og hva man skal holde seg unna, for det finner man uansett på bloggen hos Marta. 

    SONY DSC

    Gårsdagens lunsj ble en supersalat - med litt ekstra. Og NAM, det var helt nydelig. Jeg bruker å mose avocadoen sammen med resten, slik at det blir en guacomole ish feeling. Jeg kjenner på hele kroppen at den trives med et sunnere kosthold. Jeg er alltid flink i perioder, men så dabber det veldig av. Det er vel derfor jeg både har en søt liten dobbelthake og litt ekstra både her og der. Jeg ser ikke noe problem det det, og lever godt i den kroppen jeg har. Men samtidig ønsker jeg å komme meg i form, og for meg funker en diett som ikke er så altfor streng superbra!

    SONY DSC

    Når det kommer til grønn te, har dette en rekke fordeler for kroppen vår. Jeg personlig foretrekker grønn te med sukker i, men under dietten er ikke det et alternativ. Derfor bruker jeg enten sitron eller lime (alt ettersom hva jeg har), og drikker den KALD. For dere som ikke er så kjent med hvorfor akkurat grønn te er et godt alternativ fremfor andre typer te, har dere en liten liste her:

     ♥ Øker karbohydrat og fettforbrenning  ♥ Styrker immunforsvaret  ♥ Beskytter mot diabetes  ♥ Forbedrer kondisjon  ♥ Kan være forebyggende mot kreft 

    SONY DSC

    Jeg koker den opp, og heller den over på en karaffel, før den får stå i kjøleskapet over natten - vipps så har man te til frokosten. NAM  ♥

     ♥ HAR DERE NOEN SUNNE, GODE FROKOSTTIPS? ♥

  • Publisert: 05.04.2016, 13:57
  • Kategori: MAT, KOSTHOLD OG TRENING
  • 27 kommentarer
  • 27 kommentarer

    Hanna Sund

    05.04.2016 kl.14:02

    Så godt det så ut!

    REBECCA HOLDER

    14.04.2016 kl.15:55

    Hanna Sund: det var det også, hihi

    Cindy

    05.04.2016 kl.14:16

    Hmm spennende!

    Terje og Yvonne

    05.04.2016 kl.14:34

    Det så utrolig godt ut! Også så flink du er, Rebecca <3 Men vil få legge til at du er vakker akkurat sånn som du er også, men kanskje litt deilig å komme i form også og føle seg sunn og frisk :D Ønsker deg en fortsatt fin dag <3

    REBECCA HOLDER

    14.04.2016 kl.15:55

    Terje og Yvonne: her er jeg sen på svaret, ser jeg. Men tusen takk fine dere, er så hyggelig at dere alltid legger igjen så fine kommentarer <3

    spisogspar

    05.04.2016 kl.17:46

    Så mye godt :)) Lykke til med diett :))

    REBECCA HOLDER

    14.04.2016 kl.15:56

    spisogspar: Takk !! :)

    Cathrine Flåtten

    05.04.2016 kl.19:14

    så flink assaa :) jeg elsker å spise sunt selv!! og lager alltid sunnere alternativer av diverse ting - søtpotet fries, søtpotet cookies, grønnkål chips, hjemmelaget knekkebrød/hamburgerbrød/rundstykker. det meste av mat er uten sukker, melk med mindre fett etc :)

    REBECCA HOLDER

    14.04.2016 kl.15:56

    Cathrine Flåtten: wow, her var det mye spennende. Spesielt grønnkål chips. DET må jeg prøve en gang !!

    Merethe Høili Johansen

    05.04.2016 kl.19:32

    WIII, så flink du er <3 Tror jeg skal begynne neste uke når jeg kommer hjem igjen :D

    REBECCA HOLDER

    14.04.2016 kl.15:56

    Merethe Høili Johansen: du er også flink baby !!

    sceneteppe

    05.04.2016 kl.20:44

    Herlig!

    Madelen

    05.04.2016 kl.20:51

    Wow, du får sunne ting til å faktisk se godt ut! Hahaha, neida men med litt effort så kan sååå mye være både sunt og godt! Her var det jo mange tips jeg kan ha god bruk for!

    REBECCA HOLDER

    14.04.2016 kl.15:57

    Madelen: haha så hyggelig at du syntes det. Finnes som du sier mye som kan være så latterlig godt, og det trenger jo overhodet ikke å smake vondt, heldigvis !! :)

    Therese Bråthen <3

    05.04.2016 kl.21:12

    Den maten så nydelig ut! :D Nå fikk jeg skikkelig lyst på salat! :O hah Kanskje jeg skal prøve å drikke grønn te, jeg hater egentlig te da men! :)

    REBECCA HOLDER

    14.04.2016 kl.15:58

    Therese Bråthen: Jeg også hater te hvis den er uten sukker, men da hjelper det å vente til den er kaldt og ta litt sitron oppi - sitron er redningen på mye, hihi

    Veronica S

    05.04.2016 kl.21:37

    DU er flink du! STÅ PÅ

    REBECCA HOLDER

    14.04.2016 kl.15:58

    Veronica S: Takk <3

    byhanne

    05.04.2016 kl.22:08

    herlig :)

    Nikki Bye

    05.04.2016 kl.22:21

    Den salaten så superdigg ut! Har jo begynt å spise sunnere selv, men selv om jeg vet hvilke varer jeg bør få i meg så merker jeg at det å kombinere dem til noe fornuftig og godt ikke er like enkelt haha x] Lykke til videre!

    REBECCA HOLDER

    14.04.2016 kl.15:59

    Nikki Moon: hahah er alltid litt vanskelig hvis man ikke har spist ordentlig sunt lenge. Men hvis man ikke er SÅ nazi, og unner seg en ingrediens her og en ingrediens her som ikke er på topp 10 verdens sunneste (haha), er det lettere å holde ut lenge, enn hvis man kjører et beinhardt regime :)

    krist.in

    05.04.2016 kl.22:59

    yum, så godt det så ut !

    REBECCA HOLDER

    14.04.2016 kl.15:59

    krist.in: Det var det også, hihi!

    Monia Bjørneraas

    05.04.2016 kl.23:28

    Det så kjempe godt ut!

    kristel Emilie

    06.04.2016 kl.11:10

    nam nam<3 det skal jeg prøve<3 gjerne ta en tur innom bloggen min

    Heidi Rimereit

    06.04.2016 kl.14:39

    Jeg er veldig glad i crabsticks/lobnobs selv! Bruker å lage en liten salat med crabsticks, avocado, litt salat og agurk og litt krydder. Utrolig godt.

    Ellers bruker jeg mager kesam med vanilje og har oppi jordbær og druer.

    Egg er jo proteinrikt, så bruker også å lage en salat med egg, paprika og agurk, pluss litt salt og pepper. Av og til har jeg også kokt ris i kyllingbuljong og strør over 1-2 ss med det. Det setter virkelig god smak på :-)

    Jeg er også veldig glad i cottage cheese med blåbærsyltetøy. Evt bare med eple og kanel også.

    Eller ett glass med granola, mager kesam, toppet med bær. :-) Håper du får bruk for tips :-)

    Nikki Bye

    14.04.2016 kl.18:21

    Sv: Haha det høres ut som en god plan! :]

    Skriv en ny kommentar

    hits